Menu

Silvestr Klecany

29. 12. 2014 – 1. 1. 2015

V pondělí ráno v devět hodin jsme se sešli já (Martina), Doubravka, Viking a Dominik na vlakovém nádraží. Obtěžkáni dvěma kytarami, společenskými hrami, jídlem jako například rebarborou, párky, bramborovým salátem a dalším jsme se nahrnuli do autobusu směr Kobylisy. Cesta po dlouhé době vypadala jako vážně Silvestrovská – padaly vločky. V plném autobusu jsme měli malou kolizi, když nás pán s kočárkem absolutně nepochopil a málem jsme se ani nedostali ven. Naštěstí vše dobře dopadlo a my jsme pádili ze zastávky Klecany – Zdibsko asi 2 km na chatu.

1. Den

Místní skaut nás přivítal, ukázal nám klecanskou klubovnu a šel si po svých. Rychle jsme se zabydleli, rozdělali oheň v kamnech a hráli hru, pro kterou zde vymyslím pracovní název Čelovka, protože jí budu zmiňovat ještě mnohokrát. Jde o to, že má každý na čele napsanou nějakou postavu a hádá kdo je. Padaly postavy jako Bob, Pepek Námořník, Karel Čapek, Babiš a podobně. Poté jsme sepsali nákupní seznam na následující den a půl a vyrazili jsme do místní sámošky.

Jako další na programu bylo nafocení fotek a vytvoření dokumentu pro rodiče vlčat „Jak správně sbalit batoh“. Rozhodli jsme se, že bychom už něco zakousli, přičemž jsme zjistili, že máme k dispozici jen dva velké hrnce, ale protože jsme šikovní, nějak jsme si poradili. Udělali jsme rajskou se sójou a vrtulemi.

Večerní atmosféra se linula ve hře na kytaru, koukáním na zábavná videa a nepříjemným zjištěním, že můj disk není kompatibilní s Dominikovým počítačem, přesněji s Ubuntu. Vše ale zachránila Vikingova maminka, když nám ochotně přivezla notebook. Tímto jí děkujeme, protože se mohl uskutečnit II. Filmový večer oddílu Sus Scrofa s tématem „Hezký český“. Promítal se drama film Ucho a před spaním na odlehčení seriál Chalupáři. Večer Doubravka četla knihu O myších a lidech.

2. Den

Všichni jsme se probouzeli, zatímco Doubravka roztápěla v kamnech, čímž nás příjemně vyhnala ze spacáčků. Nechtělo se nám mýt ty dva hrnce, tak jsme si namazali chléb s marmeládou.

Dopoledne nám Doubravka četla, potom jsme hráli Čelovku a každý u toho dělal co chtěl – Doubravka šila vlajku, já jsem psala zápis, Viking topil a tak podobně kolem nás skákal a Dominik už ani nevím. Dodělali jsme dokument o balení batohu a šli ven na zahradu. Tam jsme hráli hru, kdy měli dva zavázané oči a šli za zvukem flétny. Taky jsme si užívali sněhu. Pak jsme asi v pět hodin obědvali a šli se projít. Stezkou lesem jsme se ocitli až na okraji skály, kde stojí dřevěný kříž a koukali na většinu Klecan, protější břeh a zákrut Vltavy.

Večer jsme si udělali česnečku s topinkami a byl III. Filmový večer oddílu Sus scrofa 🙂 téma bylo La popularita, neboli populární francouzský film Nedotknutelní (seriál Byl jednou jeden… život jsme nestihli). Doubravka četla a my u toho příjemně usnuli.

3. Den

Opět jsme si trochu přispali a udělali si ovesnou kaši k snídani. Poté jsme řešili Brdy a klubovnu. Po rozmíšce mezi mnou a Dominikem jsme hráli hru Dixit a vařili zelňačku. Odpoledne jsme začali připravovat Silvestrovský večer, přesněji jídlo – slané šneky, skořepánky, suši, banány v čokokoládě, slané tyčinky a palačinky se špenátem. Před půlnocí jsme hráli Doubravčinu bezvadnou vědomostní soutěž u které jsme se skvěle bavili. Upevnili jsme si (nebo se dozvěděli) například informace typu: kdo byl Michael Collins a Buss Aldrin, která žena je nejbohatší černoška na zemi, kolik voltů má tužková baterie a podobně. Nevím, kdo vyhrál, tuším, že Viking.

Pak už ale bylo 11:45 a my se krásně stihli připravit na bouchnutí jablkového rychlého špuntu, odpočítání desítky a vřelého objetí na Nový rok.

Vevnitř jsme potom hráli moje mega jednoduchý aktivity na téma Skauting (holt jsou chytřejší než jsem myslela…), kufr, mnoho her z partičky – například seznamku, blázny, co se dá dělat jiného s daným předmětem a podobně. Smích se nesl chalupou, ale hodina pokročila. Kluci si pomalu lehali, ale my s Doubravkou jsme si dlouho povídaly. Asi v 04:45 Doubravka tradičně četla a my jsme potom usnuli.

4. Den

Vstali jsme co nejpozději to šlo a k snídani dojedli zbytky. Zopakovali jsme si Doubravky vědomostní soutěž – jestli jsme si něco zapamatovali. Pak jsme uklidili chatu tak, jak ještě nebyla a Dominik nám dával vědomostní kvíz na témata Skauting, Počítače a Historie. Ve čtyři hodiny jsme se vydali na autobus a po krásně prožitém Silvestru jeli domů.